بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
مشارکت مردمی با تدوین سند استراتژیک توسعه اقتصادی بازار بورس ایران و افزایش تولید 
در سند استراتژیک توسعه بازار اهدافی را تدوین کنیم که باعث تعادل بین رفتار سرمایه‌گذار و بازار بورس شود و بهبود مستمر مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد.
کد خبر : ۲۸۰۰۷۶

بورس‌نیوز:

توسعه در سیستم سازی اقتصادی بسیار حایز اهمیت است و پیش‌نیاز هر توسعه‌ای، ایجاد فهم توسعه است. رشد از طریق شاخص‌های کمی اقتصادی ارزیابی می‌شود؛ مانند شاخص کل بازار سرمایه و شاخص‌هایی مثل تولید ناخالص داخلی و تورم و بیکاری که هر کدام بیانگر تغییرات اقتصادی است.

شاخص‌های اقتصادی بر یکدیگر اثرگذار هستند و سهم بازار بورس به‌عنوان اکوسیستم سرمایه‌پذیر، بهره‌وری اقتصادی ضعیفی داشته است. توسعه به فرایند‌های بهبود توجه دارد، مثل آموزش و بهداشت و امید به زندگی و کیفیت کالاها.

سند استراتژیک توسعه بازار بورس به سرمایه‌گذار چه می‌گوید؟ 

چشم‌انداز توسعه بازار بورس برای عده زیادی از سرمایه‌گذاران شفاف نیست و با تحولات اقتصادی و اجتماعی دستخوش تغییر می‌شود و بحران مدیریت زمانی بیشتر است که چشم‌انداز شفافی برای بازار نداشته باشیم. وقتی چشم‌انداز وجود ندارد کمتر برای حل مسائل بازار تفکر وجود ندارد و موانع دیده نشده و راهکار بهینه‌ای هم کشف نمی‌شود. سند استراتژیک توسعه بازار به مدیران کمک می‌کند همسو با شاخصه‌های چشم‌انداز بازار بورس تصمیم‌گیری کرده و با اقدامات آگاهانه و تفکر اقتصادی به سمت بهبود حرکت کنند.

بخش زیادی از صنایع کشور نیاز به تأمین مالی از بورس را دارند؛ اما ابهامات و عدم شفاف‌سازی در بازار به ایجاد بینش ناکارآمد مدیران و عدم مشارکت صنعت در بازار بورس ختم می‌شود. در سند استراتژیک توسعه بازار اهدافی را تدوین کنیم که باعث تعادل بین رفتار سرمایه‌گذار و بازار بورس شود و بهبود مستمر مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد.

سند استراتژیک توسعه اقتصادی بازار بورس باید با چندین رویکرد نوشته شود. اولین رویکرد فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در جامعه، دومین رویکرد اعتمادسازی و حفظ اعتماد مردم در مشارکت بازار بورس و سومین رویکرد افزایش منافع مادی و معنوی مردم در مشارکت مردمی.

مشارکت مردم و صنایع در بازار بورس باعث افزایش سهم تولید صنعت با مشارکت مردمی خواهد شد. بخشی از تورم از طریق ارزش‌افزوده ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری مردم جبران می‌شود و از طریق امنیت جریان پس‌انداز و تبدیل به امنیت جریان سرمایه‌گذاری، بهبود مستمر بازار بورس ایران با مشارکت مردمی ایجاد می‌شود. 

فرحناز جهانبخش، مربی توسعه اقتصاد فردی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر